Hjemrejse dag 1

• Inglés
  • Sanabrés

Pilgrimsvandring er for livet

.... når du først en gang har vandret på en Camino, vender du tilbage, siges der ....

Camino del Norte - hjemrejse - dag 1

Min oprindelige planlagte hjemrejse var med fly fra lufthavnen i Biarritz til Paris og videre til København den 23. septeseptember

Jeg ankom til Santiago allerede den 17. september var der indtil flere dage før jeg tage mod øst igen for at nå til Biarritz.

Egentlig havde jeg planlagt at vandre fra Ferrol i nord til Santiago ad Camino Inglés - der kan vandres på 4 dage, men da det kom til stykket ville tiden blive knap og jeg havde heller ikke rigtig lyst til at vandre mere i denne omgang. Det var ligesom jeg havde fået nok vandring.

Så jeg besluttede den 18. september, at jeg kun ville blive i Santiago samme dag og tage videre den næste. Jeg har jo set det meste i Santiago, så der er ikke noget nyt at se.

Jeg besluttede sent om aftenen at finde ud af om jeg kunne komme med et fly til København fra Madrid. Jeg undersøgte om Iberiaexpress kunne tilbyde mig en billig plads på deeres fly næste formiddag fra Madrid Barajas Lufthavn.

Jeg gik på Iberias hjemmeside og bestilte en billet. Og fik en bekræftelse på, at jeg havde odret biletten og skulle så lidt senere modtage mail nr. 2 der bekræftede købet. Fra Paradoret tog jeg en taxa til Togstationen hvor Avis havde deres kontor. for at leje en bil og køre de ca 600 km til Madrid. Så ville jeg være i Madrid omkring kl. 16.00. Vejret var fintmed sol og varm ca 20 C. Jeg kørte afsted og ventede på at få mail nr. 2 fra Iberia - men der skete ikke noget, så jeg var lidt fustreret, da jeg ikke havde flybiletten helt på plads. Jeg skulle aflevere bilen i Barajas Lufthavn under alle omstændigheder, så jeg kunne jo så bare gå til Iberias kontor for at få udredet hvad der var sket.

Det gjorde jeg så efter at have aflveret bilen. Pesonalet ved skranken var søde og hjælpsomme og jeg fik udstedt et boardingcard til flyet næste formiddag kl. 11.45.

Jeg fik også bestilt overnatning på et hotel ikke så langt fra lufthavnen. Så jeg havde hele resten af dagen til min rådighed. Da jeg tidligere har boet på hotel i nærheden kendt jeg ruten til Metroen og kunne tage en smut ind til Madrid centrum og få noget aftensmad.

Så alt gik op i en højere enhed og jeg var nu på vejn retur til Danmark.